Η άοπλη ναυαρχίδα

Η άοπλη ναυαρχίδα

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Date Feb 14, 2018
Η άοπλη ναυαρχίδα
του Μιχάλη Χαιρετάκη
Το καμάρι του λιμενικού, το υπερσύγχρονο σκάφος που αποκτήσαμε, δυστυχως οταν το παραλάβαμε δεν είχε ουτε σφεντόνα επάνω του. Πως θα μπορούσε άλλωστε αφου στο διαγωνισμό είχε βγεί εκτός η εταιρεία του Ισραήλ η Israel Shipyards και είχαν μείνει μόνο μια Ιταλική η Cantiere Navale Vittoria SPA και μια Ολλανδική εταιρεία η DAMEN
Τα χρήματα που έδινε το ελληνικό κράτος μαζί με την ευρωπαϊκή επιδότηση έφταναν τα 40 εκατομμυρια ευρώ, ομως στο διαγωνισμό κατακυρώθηκε στην ολλανδική DAMEN έναντι του ποσού των 28.8 εκατομμυρίων ευρώ.
diavgeia.gov.gr/doc/%CE%92%CE%990%CE%92%CE%9F%CE% A0-%CE%A7%CE%A51?inline=true
Η εταιρεία του Ισραηλ έχει προμηθεύσει στο παρελθόν την ελληνική ακτοφυλακή όπως φαίνεται εδώ www.redstar.gr/Foto_red/Other/LS_ELAKT/LS080.html και εδώ www.israel-shipyards.com/naval-001.asp
και απ ότι φαίνεται ήταν η μόνη που είχε υποδομές έτοιμες για να δεχθεί οπλισμό
Το ιταλικό σκάφος το βλέπουμε εδώ στο βίντεο https://www.youtube.com/watch? v=yXFbK3zxZH0 με τον ιταλό θεατή να διερωτάται απο κάτω Armamenti? Δηλαδή οπλισμός;
Τα 2 σκάφη που προκρίθηκαν ήταν κυρίως διάσωσης γι αυτό και δεν έχουν πάνω τους πυροβόλα Δεν είναι πολεμικά σκάφη, μπορούν όμως να γίνουν οι απαραίτητες μετατροπές που όμως θα στοιχιζαν πάρα πολλά χρήματα. Ο Dr. Sanjay Badri-Maharaj μάλιστα σε ένα άρθρο του στο ινδικό IDSA μιλάει για περίπου τριπλασιασμό του κόστους αν εκ των υστέρων αποφασιστεί ο εξοπλισμός του με κάποιο αξιόμαχο σύστημα.
idsa.in/idsacomments/coast-guards-western-hemisphere-the-dutch- connection_sbmaharaj_270916
Είναι δηλαδή σκάφη γενικής χρήσης με χαμηλό κόστος και μικρους χρόνους κατασκευής που όμως αποδεικνύονται κοστοβόρα αν αποφασίσει κάποιος να τα αναβαθμίσει. Το ίδιο σκάφος το 5509 με λίγες μετατροπές το προσφέρει η εταιρεία ως superyacht www.superyachts.com/semi-custom-yacht-1035/ys-5509-specification.htm
Στοιχεία για το σκάφος μπορεί κάποιος επίσης να διαβάσει εδω www.viadiplomacy.gr/o-stolos-tou-limenikou-somatos- ellinikis-aktofilakis-2015-nea-skafi-ke-dinatotites/ και εδώ e-amyna.com/%CF%80%CE%B1%CF%81%CF%8C%CE%BD-%CE%BA% CE%B1%CE%B9-%CE%BC%CE%AD%CE%BB%CE%BB%CE%BF%CE%BD-%CF%84% CF%89%CE%BD-%CE%BC%CE%B5%CE%B3%CE%AC%CE%BB%CF%89%CE%BD-% CF%80%CE%B5%CF%81%CE%B9%CF%80%CE%BF%CE%BB%CE%B9/ οπου ο συντάκτης μιλάει για 2 πολυβόλα που τοποθετήθηκαν πρόσφατα εκατέρωθεν της γέφυρας
Toν Ιανουάριο του 2017 Ολλανδοί επιθεωρητές έκαναν έφοδο στα γραφεία της Ολλανδικής εταιρείας ψάχνοντας στοιχεία για δωροδοκία χώρας του εξωτερικού www.reuters.com/article/netherlands-damen- shipyards/fraud-investigators-raid-damen-shipyards-in-foreign-bribery-case- idUSL5N1F643L ενώ ένα χρόνο πρίν την είχε τιμωρήσει με αποκλεισμό 18 μηνών απο τους διαγωνισμούς της η Παγκόσμια Τράπεζα κατηγορώντας την για δόλια πρακτική παραλείποντας να αποκαλύψει έναν πράκτορα και το ποσό των προμηθειών που οφείλεται στον πράκτορα όταν υπέβαλε την προσφορά του για την προμήθεια ενός αλιευτικού περιπολικού σκάφους στη Δυτική Αφρική Περιφερειακό πρόγραμμα αλιείας (φάση 1) στη Σιέρρα Λεόνε στις αρχές του 2013.
www.worldbank.org/en/news/press-release/2016/03/16/ world-bank-debars-bv-scheepswerf-damen-gorinchem-18-months
Δύο είναι τα βασικά ερωτήματα που προκύπτουν . Το πρώτο είναι αν σκόπιμα αγοράστηκε το σκάφος αυτό χωρίς οπλισμό, μόνο για διάσωση μεταναστών και προσφύγων και το δεύτερο, τι ακριβως περίμενε κάποιος στέλνοντας ενα άοπλο νέο σκάφος, τη ναυαρχίδα του λιμενικού σε μια περιοχή αυξημένης επιθετικότητας των τούρκων.