Στη χώρα που οι κινέζοι ξέμειναν απο καρτοκινητά και χοιρινό.

Στη χώρα που οι κινέζοι ξέμειναν απο καρτοκινητά και χοιρινό.

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Στη χώρα που οι κινέζοι ξέμειναν απο καρτοκινητά και χοιρινό.

του Μιχάλη Χαιρετάκη

Αν σας έλεγαν πριν λίγους μήνες οτι οι Κινέζοι ξέμειναν απο καρτοκινητά με αποτέλεσμα να κάνουν εισαγωγές απο Ελλάδα θα γελούσατε. Και μάλιστα με το δίκιο σας.

Θα λέγατε τι ανοησίες είναι αυτές, δεν γίνονται αυτά τα πράγματα. ¨Ομως παρατηρήσατε οτι όλες οι εταιρείες κινητής τηλεφωνίας σχεδόν μαζί κατάργησαν την κάρτα ανανέωσης των 5 ευρώ ,όπως όλες οι εταιρείες κινητής τηλεφωνίας ζητούν πλέον το δεκάρικο σου για να μην γίνει φραγή σε 2-3 μήνες για τον αριθμό σου.

Η λογική ερώτηση είναι μα γιατί μια έστω εταιρεία δεν κράτησε το ταπεινό ταληράκι της ανανέωσης, γιατί δεν κράτησε τον 1 χρόνο που είχες παλιά το δικαίωμα να κρατήσεις τον αριθμό σου χωρίς ανανέωση; Αυτή η εταιρεία, ακόμα και ο πιο χαζός μπορεί να καταλάβει οτι θα μάζευε όλες τις συνδέσεις.

Μπορεί κάποιος να υποθέσει οτι γίνονται συμφωνίες ΚΑΤΑ ΠΑΡΑΒΑΣΗ των όρων του ελεύθερου ανταγωνισμού, ειδικά σε περιπτώσεις που έχουμε ολιγοπώλια όπως είναι η κινητή τηλεφωνία.

Το ίδιο τώρα πάει να γίνει με το ταπεινό σουβλάκι, που κάποιοι επιτήδειοι πάνε να το ανεβάσουν με το έτσι θέλω στα 3 ευρώ.

Ψάχνοντας να βρώ την πηγή της είδησης, απο που ξεκινάει η προσπάθεια για να ανεβεί η τιμή στο σουβλάκι, έπεσα πάνω σε μια άλλη είδηση στο grillmagazine:

“Νέο σωματείο στο χώρο των ψητοπωλών και μια νέα προσπάθεια από την πλευρά της αγοράς για επαναπροσδιορισμό της τιμής του προϊόντος τους ανακοινώθηκε σήμερα.

Πιο συγκεκριμένα ομάδα ψητοπωλών υπό τον κ. Γιώργο Πολύζο των καταστημάτων Τα Άγραφα προχώρησαν σε συνέντευξη Tύπου κατά την οποία ανακοίνωσαν: πρώτον την πρόθεσή τους να προχωρήσουν στη δημιουργία ενός νέου συνδικαλιστικού οργάνου στο χώρο των ιδιοκτητών ψητοπωλείων και, δεύτερον τη θέλησή τους να προχωρήσουν με συντονισμένες κινήσεις σε μια αύξηση της τιμής του τυλιχτού κατά 10-15% με αποτέλεσμα το τελικό προϊόν να προσεγγίσει τα 3 ευρώ.

Δικαιολόγησαν μάλιστα αυτή την κίνησή τους λέγοντας ότι το τελευταίο διάστημα –συγκεκριμένα από τις αρχές Μαρτίου- έχει αυξηθεί η τιμή του κρέατος μέχρι και κατά 30%.”

Που είναι όμως η αλήθεια; Η αλήθεια είναι οτι η τιμή του χοιρινού κρέατος ανεβοκατεβαίνει συνήθως και η τωρινή εποχική τιμή του δεν ξεπερνάει την εποχική τιμή σε άλλες περιόδους. Για το σκοπό αυτό παραθέτω τις αντίστοιχες τιμές στη Γερμανία:

¨Οπως φαίνεται δηλαδή, μάθανε οτι φάγαμε αδιαμαρτύρητα την αύξηση στις καρτες κινητής τηλεφωνίας και πιάσανε σειρά και οι υπόλοιποι…

ΥΓ. Μην περιμένετε ποτέ να μειώσουν τιμές είτε αυτές είναι σουβλάκια είτε αυτές είναι βενζίνη όσο και αν κατέβουν οι τιμές διεθνώς. Αυτά είναι για ανεπτυγμένα κράτη που σέβονται τον εαυτό τους όχι για μπανανίες και άχρηστους μιζαδόρους μνημονιακούς πολιτικούς.

ΥΓ2
Μην καταπίνετε αμάσητα όσα σας σερβίρουν…οι 3 πρώτοι πίνακες οι τιμές του χοιρινού στη Γερμανία. Στον τρίτο βλέπετε την αύξηση της τιμής σε σχέση με την ίδια περίοδο τα προηγούμενα χρόνια.